KRITICKÉ MYSLENIE PRE DETI, RODIČOV AJ ODBORNÍKOV

» Naučte sa ako s deťmi hovoriť o kritickom myslení, ako vyhodnocovať kvalitu informácií a ako prijímať informované rozhodnutia.

Odhalíte stratégie, ktoré ľudia často zneužívajú pre vyvolanie silných emócií a ovplyvnenie kritického úsudku, osvojíte si nástroje na rozhodovanie sa samostatne alebo s deťmi a zároveň pochopíte bežné chyby v ľudskom úsudku, ktorým sa dá vyhnúť.

» Webinár je určený pre vychovávateľov, sociálnych pracovníkov, náhradných rodičov, profesionálnych náhradných rodičov, psychológov, psychoterapeutov, pracovníkov Centier pre deti a rodiny, pracovníkov krízových centier, pedagógov, iné pomáhajúce profesie pracujúce s rodinami a s deťmi.

 

Lektor: Mgr. Jakub Kobela

» Vysokoškolské štúdium absolvoval na Masarykovej univerzite v Brne štúdiom sociológie, kde sa venoval najmä urbánnym a kultúrnym štúdiám či kvantitatívnemu sociálnemu výskumu. Najformatívnejšou súčasťou jeho života bola debatná komunita, ktorej súčasťou je už dvanásť rokov. V radoch Slovenskej debatnej asociácie si prešiel všetkým od súťažnej debaty po dobrovoľnícku a profesionálnu časť.

» V Akadémii kritického myslenia pôsobí ako lektor a metodik. Špecializuje sa na témy kritického myslenia, argumentácie, vyjednávania a náročných konverzácií. V súčasnosti sa venuje predovšetkým vzdelávaniu klientov v oblasti súkromného a verejného sektora. Kritickému mysleniu sa rôznymi spôsobmi venuje už 14 rokov. Pre Slovenskú debatnú asociáciu tvoril metodiku a koordinoval neformálne vzdelávanie na stredných školách po celom Slovensku. Je autorom metodiky pre holandskú sekciu International Debate Education Association, ako aj pre 17 európskych debatných vzdelávacích organizácií. Je autorom pracovných zošitov Kritické myslenie pre 8. a 9. ročník ZŠ a pre gymnáziá s osemročným štúdiom Kritické myslenie pre 6. a 7. ročník ZŠ a pre gymnáziá s osemročným štúdiom.

» Organizoval Letnú akadémiu kritického myslenia a spoluorganizoval Letnú akadémiu Discover. Lektorsky spolupracuje s viacerými platformami v oblasti tretieho sektora (SDA, I Ambitious, Growni a iné). V lektorskej praxi (témy argumentácie a vyjednávania) čerpá zo skúseností z práce vo verejnej správe. Pre Banskobystrický samosprávny kraj koordinoval komunikáciu, marketing a podieľal sa na politickej stratégii. Je absolventom katedry sociológie Fakulty sociálních studií Masarykovej univerzity v Brne, so špecifickým zameraním v oblasti kultúrnej sociológie, urbanistiky a kvantitatívneho výskumu sociálnych vied.